interesse in bloesems

Heb je vragen over of ervaring met Bach Bloesem Remedies in het algemeen? Dan ben je hier in het juiste forum!

interesse in bloesems

Berichtdoor vos20 op 17 Jul 2010, 16:47

Hallo,

ik ben nieuw hier en ben laatst voor het eerst in contact gekomen met bloesems.
Dit heeft mijn interesse wel gewekt. Ben onder behandeling bij een osthepaat die me goed helpt.
Door alles wat ik mee gemaakt heb in mijn jeugd komt nu alles naar boven en ben ik het aan het verwerken. Van de osthepaat heb ik toen bloesems gekregen. Deze hielpen erg goed en nu naar 2 weken heb ik ze bijna niet meer nodig. Bij een dorp bij ons in de buurt is ook een winkel waar ze bloesems verkopen. Ben daar heen geweest omdat ik iets wilde hebben om goed te kunnen slapen.
Ben af en toe nog wel eens bang. Ik kreeg daar een flesje met klaproos. En mineralen nr 7 om goed te kunnen slapen. En nu durf ik het eigelijk niet zo goed te gebruiken omdat ik niet weet of dit wel het goede voor me is. Wie kan me hierbij helpen?

groetjes
vos20
vos20
0+
0+

Re: interesse in bloesems

Berichtdoor Janet Benschop op 18 Jul 2010, 14:16

Beste Vos,

Er is heel veel te doen en te koop in bloesemland. Je hebt de Bachbloesems van Dr. E. Bach, de Nederlandsebloesems van Bram Zaalberg (klaproos) Australische enz enz...
Wij hier op het forum werken voornamelijk met de Bachbloesems vn dr E. Bach maar volgens de nieuwe therapieën van Dietmar Krämer.
Met de Bachbloesems kun je op twee manieren werken. In acute vorm dus als er iets gebeurt en je daar meteen een bloesem voor gaat innemen. In pricipe kun je dan alles doen. En je hebt de manier bij chronische processen. Emoties die je al heel lang hebt of vroeger gekregen hebt maar nog altijd mee worstelt of een plek moet geven in je leven. Deze emoties lijken soms lange tijd weg maar komen door bepaalde gebeurtenissen steeds weer boven drijven. Om deze emoties goed te verwerken gebruiken wij de methode van Dietmar Krämer. Hij heeft de Bachbloesemtherapie verder uitgediept om dit soort vaak moeilijke processen te behandelen. Want wij volwassenen hebben vaak al weer een compensatiegedrag op ons gewone gedrag ontwikkeld en zelfs al decompensatie gedrag dus dit vraag een goede begeleiding van een erkend bloesemtherapeut en kan je zelf onmogelijk oplossen.

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen.
Als je meer wilt weten horen we het graag.

Met vriendelijke groet,
Janet Benschop.
CINT therapeute.
Gebruikers-avatar
Janet Benschop
150+
150+

Berichtdoor vos20 op 18 Jul 2010, 20:37

Hoi Janet,

bedankt voor je snelle reactie. Kun je me dan wel vertellen of de klaproos goed voor mij is, want in die winkel vertelde ze me doordat ik het flesje vast hield dat ik daar rustiger van werd.
groetjes
Vos20
vos20
0+
0+

Berichtdoor Janet Benschop op 18 Jul 2010, 21:08

Klaproos versterkt de innerlijke vrouw, een verwarmende en versterkende remedie wanneer je je kwetsbaar voelt en niet de kracht hebt om deze kwetsbaarheid om te zetten. Versterkt de verbinding met de vrouwelijke krachten en met de aarde. Een echte goede aardebinder zeker samen met Terra. Geeft daadkracht om aan deze kwetsbaarheid te gaan werken. Versterkt de eigen innerlijke waarde van liefde. Wanneer je na een drukke dag niet goed in slaap kan komen geeft klaproos rust en bescherming tijdens de nacht. Bij kwetsbaarheid in het gevoel.

Ik weet natuurlijk niet of klaproos bij je past maar misschien na het lezen van de beschrijving kan je dat zelf het beste beoordelen.

Met vriendelijke groet,
Janet Benschop.
CINT therapeute.
Gebruikers-avatar
Janet Benschop
150+
150+

Berichtdoor vos20 op 18 Jul 2010, 21:55

Hoi Janet,

bedankt. Zijn er ook bloesems die helpen tegen aambeien?

groetjes
Vos20
vos20
0+
0+

Berichtdoor Janet Benschop op 20 Jul 2010, 08:05

Nee, en zo werken bloesemremedies ook niet.
Ze werken op onze emoties en de daaruit voorvloeiende eventuele fysieke problemen. Dan moet je kijken waar voor jou de moeilijkheden zitten en dit behandelen met bloesemremedies. Dan zullen ook je fysieke klachten verbeteren en zelfs genezen.

In het kort komen aambeien neer op een diep verlangen je te bevrijden uit een beknellende en vastzittende positie met de angst los te laten.

Weinig woorden maar een hele kluif om aan te werken :?
Dat neemt niet weg dat het mooie in het leven is dat je steeds weer door klachten of situaties die zich voordoen aan het werk wordt gezet om aan jezelf te kunnen werken.

Met vriendelijke groet,
Janet Benschop.
CINT therapeute.
Gebruikers-avatar
Janet Benschop
150+
150+

Berichtdoor madeleine op 21 Jul 2010, 08:35

Beste Vos20,

Als aanvulling op de reactie van Janet..als je kijkt naar de huidzone van de aambeien, dan is dat Crabapple.
Ik hoor van een aantal winkels, die de Emergency cream verkopen, dat deze creme heel vaak verkocht wordt tegen aambeien. Interessant eraan is, dat er in deze creme ook Crabapple zit.

Maar net zoals Janet zegt, kunnen aambeien een dieperliggende oorzaak hebben, het kan ook "gewoon"" zijn dat dit b.v. onstaat bij een bevalling omdat iemand te hard heeft geperst. Het kan ook zijn dat de ontlasting te hard is en dat iemand daardoor te hard heeft geperst.
Dan kun je weer kijken waarom iemand problemen heeft met de ontlasting.

Zo zie je dat er tal van oorzaken kunnen zijn en dat je daarmee aan de slag moet gaan.

Maar om de pijn te verlichten, kun je, zoals ik al geschreven heb, Emergency cream gebruiken.

Vriendelijke groet,
Madeleine Meuwessen
Gebruikers-avatar
madeleine
C.I.N.T. Benelux

Berichtdoor vos20 op 22 Jul 2010, 08:19

Hoi Madeleine en Janet,

bedankt voor jullie reactie. Ik weet nu wel dat ik het beste een therapeut kan bezoeken, maar aangezien ik al onder behandeling ben bij een osthepaat en bij een alternatieve geneeswijze die met chinese kruiden werkt, heb ik niet zo'n zin om nog ergens mijn verhaal te gaan vertellen.
Bij de ostheopaat en alternatieve geneeswijze heb ik goede resultaten. Mijn darmen werkte toen inderdaad niet goed. Nu weer wel. Ik vroeg me af of ik met bloesems nog wat beter of sneller resutaat kan boeken. Het probleem is nu nog volgens de alternatieve geneeswijze dat ik nog ongelukkig ben en me zorgen maak. Ik gebruik hiervoor al Royal Jelly en Albizzia 9 van seven forests. Het probleem komt van vroeger uit toen ik als 7 jarig meisje mijn vriendinnetje heb zien verongelukken. Vanaf die tijd ben ik bang om dood te gaan of ziek te worden. Daarbij had ik een moeder die ook regelmatig ziek was (hersentumor, hartproblemen, hersenbloeding). Ik ben nu alles wel aan het verwerken en de angst wordt minder, maar is nog niet helemaal weg. Heb soms nog een drukkend gevoel op de borst. Daarbij kan ik slecht in slaap komen. Het is niet zo dat ik continu aan vroeger en aan mijn angst moet denken. Mijn gedachte krijg ik gewoon niet stil.
Misschien dat jullie me van hieruit verder kunnen helpen.
Alvast bedankt.

groetjes
Vos20
vos20
0+
0+

Berichtdoor madeleine op 25 Jul 2010, 13:49

Beste Vos20,

Gezien jouw verhaal, is het toch echt beter naar een goede Bach-therapeut te gaan. Als je al zo lang met een aantal zaken rondloopt, zal het ook heus een tijdje duren, als je met de bloesems aan de gang gaat, om de verschrikkelijk ervaringen van vroeger op te lossen.

En het is niet anders dan dat je weer je verhaal moet doen.
Chinese kruiden en ostheopathie werken op een heel ander level dan bloesems.

Als ik je via dit forum remedies aan zou raden, dan zou ik mij begeven op het pad zoals veel mensen werken en wel als kwakzalver. En dit is absoluut niet juist.
De therapeuten van het CINT nemen een zeer uitgebreide anamnese af en maken op grond hiervan voor jou de juiste combinatie.

Misschien is het niet leuk om dit bericht te krijgen, maar wij willen ons werk alleen maar goed en correct doen en dan kan je niet "zomaar" iemand remedies aanraden.

Zoals je ook op het forum hebt gezien worden er ook wel eens remedies aangeraden, maar dan voor niet-diepliggende problemen.
B.v. een kindje dat bang is in het donker, die kan je gerust de remedie Aspen voorschrijven of een huilbaby, die kan je ook met een gerust hart Star of Bethlehem geven.
In jouw situatie ligt het niet zo eenvoudig...en nogmaals, wil je het echt oplossen, dan raad ik je een CINT-therapeut ( bij jou in de buurt?) aan.

Vriendelijk groet,
Madeleine Meuwessen
Gebruikers-avatar
madeleine
C.I.N.T. Benelux

Terug naar Algemene vragen en/of ervaringen