Dochtertje van 4 slaapt slecht en snel wakker

Specifiek voor kinderen en bach bloesem remedies

Dochtertje van 4 slaapt slecht en snel wakker

Berichtdoor annemiek op 09 Jun 2010, 21:31

Mijn dochtertje van 4 slaapt de 4 jaar dat ze er is slecht, ze is heel snel wakker, slaapt het liefst met mij in de buurt en wordt vaak angstig wakker.doorslapen heeft ze nog nooit een nacht gedaan. Overdag is ze zeer aktief, wil graag van alles meemaken en meedoen. maar s nachts komt ze niet echt tot rust (en ik ook niet) wie heeft er een advies voor een Bachremedie?alvast bedankt
annemiek
0+
0+

Re: Dochtertje van 4 slaapt slecht en snel wakker

Berichtdoor annemiek op 10 Jun 2010, 13:21

annemiek schreef:Mijn dochtertje van 4 slaapt de 4 jaar dat ze er is slecht, ze is heel snel wakker, slaapt het liefst met mij in de buurt en wordt vaak angstig wakker.doorslapen heeft ze nog nooit een nacht gedaan. Overdag is ze zeer aktief, wil graag van alles meemaken en meedoen. maar s nachts komt ze niet echt tot rust (en ik ook niet) wie heeft er een advies voor een Bachremedie? Verder wil ze zo veel mogelijk lichtjes aan. na een paar uurtjes slaap wil ze bij mij op een matrasje slapen.. zou haar zo graag rustig in haar eigen kamertje aan het slapen hebben...alvast bedankt
annemiek
0+
0+

Berichtdoor Janet Benschop op 10 Jun 2010, 14:55

Hallo Annemiek,

Hoe is de geboorte van je dochterje verlopen?
Misschien te vroeg?
Heeft ze even in de couveuse moeten liggen?
Vaak zie je bij deze kindjes dat ze baat hebben bij Impatiens en Heather. Ze zijn vaak onrustig en ongeduldig met innerlijke spanning, kunnen zich dus moeilijk ontspannen en moeilijk de slaap vatten. Ik weet het dus niet zeker omdat ik niet veel meer weet over je dochtertje en het dus moeilijk te zeggen is.

Je kan een mengsel van Aspen (angst in het donker), Impatiens, Oak en Heather proberen maar of dat werkelijk je dochtertje gaat helpen is dus vanaf deze kant moeilijk te beoordelen. Probeer het voor 14 dgn. Als het middel juist is zal je dat snel genoeg merken. Anders spelen er nog andere factoren mee.

Laat je even weten hoe het gaat?
En als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Met vriendelijk groet,
Janet Benschop.
CINT therapeute
Gebruikers-avatar
Janet Benschop
150+
150+

Berichtdoor annemiek op 15 Jun 2010, 20:45

hallo Janet,

dank voor je reactie, wat fijn dat er een forum hierover bestaat.
om je vragen te beantwoorden, Puk haar geboorte is prima verlopen. Ze is geboren een week voor de uitgerekende datum, een snelle bevalling van 2 uur, en geen couceuse.
Overdag is het een heel aktief en vrolijk meisje die alles leuk vindt en graag overal aan mee doet. Ze heeft 2 broers van 14 en 9, .. Ze zorgt er ook zeker voor dat ze haar zin krijgt.. verder speelt ze vaak met meisjes van een jaar of 6. dus doet zich vaak groter voor dan ze is....

zal de druppels gaan proberen! was al begonnen met chicory....dacht dat dat ook wel erg bij haar past?
hoor nog even graag van je of dat daar dan ook bij kan? alvast bedankt voor je hulp! :P
annemiek
0+
0+

Berichtdoor Janet Benschop op 15 Jun 2010, 21:39

Hallo Annemiek,

Chicory is voor kinderen die vreselijk te keer gaan en heel verdrietig worden als ze hun zin niet krijgen of wanneer er niet naar ze geluisterd wordt. Proberen dan met tranen medelijden te wekken. Kunnen niet met kritiek omgaan en reageren dan meteen beledigd. Kunnen uitspraken doen als: 'Wanneer je niet meer met mij speelt dan ben ik je vriend niet meer'. Of reageren met verwijten dat ze nooit krijgen wat ze willen. Het kunnen echte tirannetjes zijn.

Soms hebben Chicory en Impatiens wel wat overeenkomsten.

Ik heb voor dit mengsel gekozen omdat je het gerust even kan geven zonder dat daar andere problemen van omhoog kunnen komen.
Als je er toch voor kiest om Chicory erbij te doen geef het dan in eerste instantie voor 14 dgn. Als het goed gaat en ze komt echt beter in haar vel te zitten dan kan je door gaan anders moet je stoppen en opnieuw bekijken wat er speelt.

Met de vriendelijke groetjes,
Janet Benschop.
CINT therapeute.
Gebruikers-avatar
Janet Benschop
150+
150+

Berichtdoor Janet Benschop op 15 Jun 2010, 21:58

nog even een toelichting over mijn opmerking dat Chicory en Impatiens soms wel overeenkomsten hebben.

Wanneer ze bijvoorbeeld niet direct hun zin krijgen en meteen onwillig worden.
Chicory kinderen doen dit omdat ze eigenlijk diep van binnen heel bang zijn om alleen gelaten te worden en claimen zo anderen.
Impatiens kinderen zijn gewoon heel ongeduldig en kunnen niet wachten en worden dan erg prikkelbaar en gespannen.
Ook kunnen ze allebei niet goed inslapen, Chicory kan weer niet alleen zijn en wil kosten wat kost iemand bij zich hebben. Impatiens kan niet ontspannen door alle drukte en gehaastheid van die dag.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk gemaakt voor je?

Janet Benschop.
CINT therapeute.
Gebruikers-avatar
Janet Benschop
150+
150+

Berichtdoor annemiek op 16 Jun 2010, 14:50

dank je voor je duidelijke omschrijving..... maar blijf het moeilijk vinden, ze is best heel pittig en wil echt haar zin krijgen....schreeuwen.. en inderdaad de tranen rollen er dan snel uit. Als ze haar zin dan krijgt zijn de tranen gelijk weer weg... en is er niks meer aan de hand.... dus toch een chicory-kind? groetjes Annemiek
annemiek
0+
0+

Berichtdoor madeleine op 16 Jun 2010, 14:58

Beste Annemiek,

Ik heb net een berichtje gestuurd...was tegelijkertijd met jouw bericht..en mijn bericht is foetsie!
Als aanvulling op Janet zou ik in ieder geval Cherry Plum in haar flesje doen en Agrimony zal er ook "aankomen", maar nu nog niet. Absoluut niet.
Je schreef dat ze nog niet één nacht heeft doorgeslapen.
Wat ik belangrijk vind, is de tijd waarop ze het eerst 's nachts wakker wordt en verder welke tijden gedurende de nacht.
Ik neem aan dat je geen half-edelstenen in de buurt van het bedje van je dochter hebt?
Laat je me dit weten?
Vriendelijke groet,
Madeleine Meuwessen
Gebruikers-avatar
madeleine
C.I.N.T. Benelux

Berichtdoor annemiek op 16 Jun 2010, 15:51

meestal wordt ze een uur of negen wakker, (slaapt ook heel licht, dus als ze iets hoort is ze wakker) daarna uur of half 11, dan half 12 en verder slaapt ze meestal op het matrasje bij ons in de kamer, dan wordt ze soms nog een of twee keer even wakker, en als je haar gelijk gerust stelt slaapt ze zo weer in.... nee, heb geen halfedelstenen bij haar in haar kamer... heb wel eens rozenkwarts bij haar gelegd, maar heeft niets gedaan....
annemiek
0+
0+

Berichtdoor madeleine op 17 Jun 2010, 16:07

Beste Annemiek,

Daar was ik al bang voor....dat je een rozenkwarts bij haar bedje hebt gehad. Hoe lang heeft die steen daar gelegen? Rozenkwarts "hoort" bij de remedie Centaury en als je deze steen bij haar hebt gehad...'s nachts, worden de gemoedstoestanden alleen maar erger. En zie je vaak dat ze zich dan nog "agressiever" gaat afschermen en hierdoor Holly omhoog komt.
Kinderen, ook volwassen natuurlijk, die zo'n hele lichte slaap hebben, lijden vaak aan de gemoedtoestand Agrimony, zoals ik je al geschreven heb.
En zoals ik je ook al geschreven heb...wees heel voorzichtig met deze remedie, in ieder geval dient ze, naast de andere remedies, Cherry Plum te krijgen.
En hierdoor denk ik, dat de tijd waarop ze wakker wordt, herhaaldelijk, niet wijst op een blokkade in een bepaalde meridiaan, maar, zoals al verteld, op de Agrimony-toestand. En ik zou voor de zekerheid Holly in haar flesje doen.
Mocht dit alles niet werken, dan raad ik je aan naar een goede Bach-therapeut te gaan en dat heeft dan met de Rozenkwarts te maken.
Hopelijk snap je het hele verhaal.
En als je vragen hebt, vragen hoor?
Vriendelijke groet,
Madeleine Meuwessen
Gebruikers-avatar
madeleine
C.I.N.T. Benelux

Berichtdoor annemiek op 18 Jun 2010, 17:23

hallo Madeleine en Janet,

dank voor alle adviezen, ga het proberen!

groetjes Annemiek
annemiek
0+
0+

Berichtdoor Janet Benschop op 19 Jun 2010, 15:28

Hallo Annemiek,

Graag gedaan en heel veel succes.

Met de vriendelijke groetjes,
Janet benschop.
CINT therapeute.
Gebruikers-avatar
Janet Benschop
150+
150+

Berichtdoor annemiek op 28 Jul 2010, 10:49

hallo,
wil even laten weten hoe het nu met Puk is... Ze slaapt beter! Alleen wel het liefst als ik in de buurt ben... uur of elf wordt ze wakker en dan wil ze bij ons op het matrasje slapen... daarna slaapt ze heerlijk door.... dus dit is best te doen zo, en dat ze op het matrasje wil slapen laten we dan maar zo, het zal wel een keer overgaan. verder heeft ze nog wel haar woedeaanvallen, als ze haar zin niet krijgt of als er iets gebeurt wat ze niet wil.... daar is niks in veranderd. En het gebeurt overal, in een restaurant, winkels... schelden en schreeuwen! en zoooooo boos! wat te doen verder, gewoon doorgaan met wat ik had? (had er ook chicory in gedaan) graag advies.... groetjes Annemiek
annemiek
0+
0+

Berichtdoor madeleine op 29 Jul 2010, 09:13

Beste Annemiek,

Weet je nog dat ik geschreven had over de rozenkwarts en dat dat te maken heeft met Centaury en dat eventueel hierdoor Holly omhoog zou kunnen komen???????
Heb je Holly in haar flesje gedaan?
Vriendelijke groet,
Madeleine Meuwessen
Gebruikers-avatar
madeleine
C.I.N.T. Benelux

Berichtdoor annemiek op 29 Jul 2010, 13:15

ja, ik heb er holly in... verder dus chicory, Aspen, oak, heather, en cherry plum....
annemiek
0+
0+

Terug naar Kinderen en bach bloesem remedies