matchen deze remedies?

Specifiek voor volwassen en bach bloesem remedies

matchen deze remedies?

Berichtdoor linda079 op 08 Jun 2010, 19:29

Hallo,

Ik heb gehoord over Dietmar Kramer die zegt dat niet alles zomaar bij elkaar kan, terwijl je het meest op internet leest dat je dat wel kunt doen....nu weet ik even niet meer wat ik moet geloven...
Ik reageer erg sterk op homeopathie nl en zit in een moeilijke periode in mijn leven. Ik kan het er niet bij hebben dat alles nogeens gaat verergeren. Kan ik deze remedies combineren?

Aspen (voor mijn paniekaanvallen)
Cherry Plum (voor mijn angst om controle te verliezen)
Clematis (om in het hier en nu te blijven)
Crab Apple (Om mijzelf beter te accepteren)
Walnut (om mij te beschermen tegen negatieve energie)

Deze klachten zijn 8 maanden geleden onstaan na mijn bevalling

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Groetjes Linda :)
linda079
0+
0+

Re: matchen deze remedies?

Berichtdoor Janet Benschop op 08 Jun 2010, 20:04

Hallo Linda,

Het klopt dat de methode van Dietmar Krämer anders is dan wat de meeste onder ons weten van het gebruik van Bachbloesems. Zoals je de Bachbloesems kent is het in de meeste gevallen in acute situaties goed toe te passen. Maar als je klachten al wat langer bestaan is de methode van Dietmar echt een aanrader omdat je bij deze manier van gebruik eerst de oppervlakkige emoties gaat opruimen en zo langzaam naar de diepere lagen gaat en uiteindelijk bij de kern van het probleem komt. Als je het op deze manier doet pak je het zo volledig aan dat je werkelijk oude patronen gaat verwerken en er ruimte komt voor nieuwe positieve inzichten.

De remedies die je voorstelt zou je zelf kunnen proberen op Clematis na. Mogelijk als je Clematis gaat innemen komt Impatiens naar boven of Mustard.
De andere bloesems kun je dus bij elkaar gebruiken maar of het je echt gaat helpen weet ik niet want er komt nog iets bij kijken: emoties kunnen op verschillende niveaus aanwezig zijn en vragen op het juiste niveau behandeld te worden. Dat betekent dat er soms een etherische olie moet worden gebruikt of een steen moet worden gedragen naast de juiste bloesems.
Dus nogmaals je kan het proberen het is opzich een 'veilige' combi maar of het jou het juiste resultaat gaat geven weet ik dus niet.

Heel veel sterkte en als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Met de vriendelijke groetjes,
Janet Benschop.
CINT therapeute.
Gebruikers-avatar
Janet Benschop
150+
150+

Berichtdoor linda079 op 08 Jun 2010, 21:29

Hoi Janet,

Bedankt voor je uitgebreidde antwoord! :) Daar kan ik wel wat mee. Ik heb nog wel 1 vraag; impatiens en mustard zijn op dit moment al heel erg aanwezig bij mij. Zou dat dan nog meer versterken door Clematis? Ik heb nu die aarding heel erg nodig nl...of is er een andere remedie die ook aarding geeft? Ik hoor het graag van je, want ik ben erg geinteresseerd geraakt in deze werkwijze.
Groetjes Linda :)
linda079
0+
0+

Berichtdoor Janet Benschop op 09 Jun 2010, 11:10

Als Impatiens en Mustard nu al sterk aanwezig zijn dan moet je dus beslist géén Clematis innemen maar alleen Mustard. Eerst moet Mustard een heel stuk verbeteren daarna komt er ruimte om Impatiens aan te pakken en dan pas Clematis.

Om te aarden gebruik ik persoonlijk altijd 'Terra' van de Nederlandse bloesemremedies. Deze kan je voor een langere periode innemen en ook bij de Bachbloesems in het gebruikersflesje doen.

Sterkte,

Janet Benschop.
CINT therapeute
Gebruikers-avatar
Janet Benschop
150+
150+

Berichtdoor linda079 op 09 Jun 2010, 21:24

oke, dan ga ik terra aanschaffen en de andere remedies erbij uitproberen. Nogmaals bedankt voor je uitgebreidde uitleg! :)
Groetjes Linda
linda079
0+
0+

Berichtdoor Janet Benschop op 10 Jun 2010, 09:52

sterkte ermee en als het niet geeft wat je ervan verwacht of je krijgt andere klachten laat je het dan weer weten?

Met de vriendelijke groetjes,
Janet Benschop
CINT therapeute.
Gebruikers-avatar
Janet Benschop
150+
150+

Berichtdoor linda079 op 10 Jun 2010, 10:32

Ja, dat zal ik doen!
groetjes Linda
linda079