Sproei kat

Bach bloesem therapie forum

Sproei kat

Berichtdoor tientje op 10 Jun 2010, 13:29

Goedendag,

Ik heb een probleem kat. Dat klinkt heel negatief, maar het is echt een schat van een beest.
Mijn kat Felix heeft (is onder controle momenteel) last van blaasgruis. Hij eet het zwaarste dieetvoer voor blaasgruis, wat meer en deel van de tijd goed werkt.
Maar het grootste probleem is dat hij heel vaak sproeit. Ik heb echt al van alles geprobeerd! Zoals: Feromonen verdamper, feromonen spray, valeriaan, hormonen spuit, dierengedragstherapeut (zonden van m’n geld), brokjes verstoppen om hem bezig te houden, aluminiumfolie neerleggen op de plekken waar hij het meest sproeit en ga zo maar door. Niets helpt!

Kenmerken van Felix:
- Mannetje van ongeveer 5 jaar oud.
- Geholpen
- Afkomstig uit het asiel
- Onderdanig
- Heeft 2 lieve vriendjes. De oudste, het baasje van 13 jaar (mannetje) en jongste van 2
jaar (vrouwtje)
- Sproeit vooral tegen kasten, gordijnen, deuren, vuilnisbak en nieuwe objecten die het huis
binnen komen zoals plastic tassen en dozen.
- Plast ook niet zitten in de bak, maar in sproeistand.
- Poep wel altijd netjes op de bak!

Mijn collega vertelde mij over Bach Bloesem Therapie. Ik ben erg benieuwd of iemand een idee voor mij heeft? Als u nog meer informatie nodig heeft, hoor ik het graag.

Vriendelijke groeten,
Martine
tientje
0+
0+

Re: Sproei kat

Berichtdoor Sandra op 12 Jun 2010, 07:27

Hoi Martine,

Kun je me een omschrijving van zijn karakter geven. En sinds wanneer doet hij dit? Is er een aanleiding geweest die het begin is?
Hoeveel kattenbakken hebben ze tot hun beschikking?

Groet,
Sandra Kalksma
Sandra
0+
0+

Berichtdoor tientje op 12 Jun 2010, 18:02

Beste Sandra,

Ik heb hem uit het asiel gehaald en toen wist ik al dat hij in huis plaste. Maar hij was er daar zo slecht aan toe en hij was zo lief. Dus heb het toen voor lief genomen. Waarschijnlijk is hij bij het eerste baasje daardoor ook naar het asiel gedaan. Maar ja, zeker weten doe je dat nooit.

We hebben 4 kattenbakken voor 3 katten.

Het karakter van Felix: houd van heel veel aandacht (hij komt in je armen liggen net als een baby), af en toe een beetje een sulletje, onderdanig, luistert wel erg goed (als ik hem op de bak zet en zeg dat hij even moet gaan plassen, dan doet hij dit ook.)
Ik weet niet zo goed hoe ik hem verder moet omschrijven.

Groetjes,
Martine
tientje
0+
0+

Berichtdoor Sandra op 13 Jun 2010, 06:49

Hoi Martine,

Zo kan ik er wel wat mee. Je zou het volgende kunnen proberen gedurende twee weken, laat dan even weten hoe het gaat.
Crab Apple, de onreinheidsremedie. Een echte plassende poezen remedie. Ondanks dat je genoeg bakken hebt voor het aantal poezen kan het zijn dat hij dat toch nog niet fris genoeg vindt.
Centaury, voor zijn onderdanigheid, het sulletje zijn.
Chicory, omdat hij zo vreselijk lief is. De Chicory is zo vreselijk lief dat je je niet kunt voorstellen dat hij iets dergelijks zou doen om te zorgen dat hij in de picture blijft staan. Want misschien denkt hij, krijg ik nog wel genoeg aandacht als ik geen probleemgedrag meer heb.
Eventueel Vine, de dominantieremedie. Niet zozeer omdat hij een dominante poes is. Maar hij laat wel terretoriaal gedrag zien in de vorm van het markeren van nieuwe objecten in huis.

Ik ga er vanuit dat jouw dierenarts heeft uitgesloten dat er een medische oorzaak is voor dit gedrag.

Groetjes,
Sandra Kalkmsa
Sandra
0+
0+

Berichtdoor tientje op 15 Jun 2010, 12:47

Beste Sandra,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb alleen nog even wat vraagjes.

Hoe kan ik deze remedie's het beste toepassen?
Moet ik er een flesje van maken of alle remedie's onafhankelijk van elkaar toedienen?
En wanneer ik er een flesje van kan maken wat is dan de verhouding?
En hoeveel druppels kan ik hoe vaak per dag toedienen?

Felix loopt voor zijn blaasgruis onder controle bij de dierenarts. Ik zal wel navragen bij mijn dierenarts of de remedie's kwaad kunnen, in verband met zijn dieet voer.

Groetjes,
Martine
tientje
0+
0+

Berichtdoor Sandra op 15 Jun 2010, 16:30

Hallo Martine,

Je maakt een gebruikersflesje voor Felix. Dit is een pipetflesje van 30 ml, daarin doe je van alle remedies 3 druppels uit het stockflesje aangevuld met water. Uit het gebruikersflesje geef je hem 4x daags vier druppels. Je koopt dus of 4 stockflesjes om zelf een gebruikersflesje te maken of je laat iemand een gebruikersflesje voor je maken.

Je hoeft de DA niet te vragen hoor. Bachbloesems kunnen prima naast dieetvoer worden gegeven. Zelfs naast reguliere en homeopatische medicijnen.

Groet,
Sandra
Sandra
0+
0+

Berichtdoor tientje op 15 Jun 2010, 16:58

Beste Sandra,

Heel erg bedankt voor alle informatie. Ik ga ermee aan de slag. Ik ben erg benieuwd, het zou zo super zijn als het werkt!

Groetjes Martine
tientje
0+
0+

Terug naar Bach Bloesem Therapie